Alla inlägg under september 2010

Av adoda - 17 september 2010 01:29

Ja nu va de ett tag sen jag skrev här (känns så iaf). Inte hänt mycket de senaste tagit det extremt lugnt vilket börjar bli extremt tråkigt. Men ju tråkigare det blir desto mer beslutsam blir jag. Vilket i sin tur har en gynnsam effekt.

Vill verkligen ta mig härifrån nu,flykt är inte anledningen utan mer att mycket har förändrats. Saker och ting är Verkligen inte som förr. Alla har växt upp och gått sina olika vägar, tankar och känslor är inte samma. Ja, times have changed helt enkelt, dags att dra vidare i livet. Varför dröja sig kvar i det förflutna? Eller hoppas på att saker och ting ska "reversa"? Känt att jag gjort mitt nu och fått nog av det dessutom. Nostalgerat en hel del de senaste två dagarna, gått igenom gamla bilder på vänner och lyssnat på gammal musik, kände klumpar i halsen och en längtan av att spola tillbaka tiden. Var inte så längesen man var en fjortis och nu helt plötsligt är man för gammal? Vad exakt missa jag?..well, nu inser jag dock att t.om sådana tankar är farliga speciellt för en person som mig, som gärna gillar att fördjupa sig och drunkna i känslor. Vill heller inte avfärda dem,för då blir det förträngning på hög nivå..istället begränsar jag dem och ser tillbaka på mitt liv med ett leende på läpparna. Vad mer kan jag egentligen göra? Förutom att utvecklas på alla plan och bli en bättre människa :) That's what im aiming for iaf. Vill dock dela med mig av Lite wonderful pics på människor som haft stort intryck i mitt liv innan jag avslutar, Enjoy och känn er älskade! ;D  

       



     


         


Av adoda - 7 september 2010 02:45

Sett en del filmer idag för att fördriva tiden,kollat på en av mina nya favoriter för tredje gången! Nämligen August Rush. En grymt bra film som jag rekommenderar starkt! Här är en liten peek. SE DEN!


Av adoda - 3 september 2010 19:40

Är så trött på bortskämda människor..ni vet sånna som är födda me en silversked upp i röven och som glidit genom livet på en räkmacka. Sånna människor som har det bra ekonomiskt har jobb,bilar,båtar osv ser ner på människor som inte har det. (inte alla,men de flesta) Spec bland unga människor och spec här i äckliga Mellerud.


Det värsta me dessa fjollor är att de tror de är bättre och högre än andra bara för att de växt upp i en trygg familj,me vovve,villa o volvo och aldrig riktigt haft mer problem än "Min pappa skrek på mig" Well enligt mig är dessa människor de svaga,de egoistiska och de ytliga. Allt i deras liv handlar om pengar och utseende. Har man pengar är man värd respekt i deras lilla bubbla called a life. Vänskap för dem är inte mer än att det ska vara lönsamt att vara vän med någon, ..ja varför ska jag vara vän med någon som inte ger mig nått? De räknar och skriver ner sina vänskapliga tjänster för att få de tillbaka. De gör ingenting från godheten av deras hjärta,de gör ingenting för någon behövande inte ens sin egen familj...eller jo! om de får något i gengäld :)


Vad vet dem om smärta och motgångar? Råkar dem möta någon som har en "trasig" själ blir dem skrajja eller börjar slicka röv. Självklart..Denna människa väcker en obehaglig känsla i dem..Den väcker en död röst...deras samvete. Deras hjärtan som legat o sovit sen dem föddes. Well jag hoppas de kan ta me sig sina pengar och hus till graven...det kanske återupplivar dem?


Haha,blir full i skratt när jag tänker på sånna...samtidigt bokstavligt talat äcklad. Trångsynta små människor. Ska be för er Må gud skänka er något som tex. Ett hjärta,ett samvete eller lite medkänsla för omvärlden.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards